Inblick
20 kreativa sätt att återanvända ditt marknadsföringsinnehåll för maximal effekt
Har du svårt att få ut mesta möjliga av ditt marknadsföringsinnehåll? Känner du att det fortfarande inte ger full effekt? Upptäck hemligheten med att fånga din publik utan att slösa mer tid och pengar. Utforska dessa 20 effektiva sätt för återanvändning av ditt material så slipper du uppfinna hjulet på nytt. Låt oss kika på möjligheterna!
Du behöver inte uppfinna hjulet på nytt. Omvandla i stället ditt innehåll genom nya format, inställningar, kanaler och storlekar för att få ut mesta möjliga av ditt redan nedlagda arbete. Men var börjar du? Ta en titt på dessa 20 kreativa sätt som hjälper dig att omforma ditt befintliga material till något nytt och spännande, samtidigt som du bevarar dess kärnvärde. Genom att göra detta spar du värdefull tid och det blir också kostnadseffektivt.
Intervjuer:
1. Omvandla intervjuer till engagerande blogginlägg med Q&A (frågor och svar)
Om du har genomfört intervjuer med branschexperter eller andra spännande personer kan du återanvända innehållet genom att konvertera det till nya blogginlägg, med frågor och svar. Lyft fram de viktigaste frågorna och svaren, addera kontext och optimera innehållet för sökmotorer. Denna teknik gör det möjligt för dig att leverera värdefulla budskap i ett lättillgängligt format.
2. Omvandla intervjuer till fängslande poddserier
Återanvänd dina intervjuer med branschexperter, influencers eller andra spännande personer genom att skapa en poddserie. Samla relaterade avsnitt, introducera dem och lansera dem som en samling för att fånga intresset hos din publik.
Blogginlägg:
3. Paketera om blogginlägg som e-postnyhetsbrev
Ta ett av dina bästa blogginlägg – eller till och med en serie relaterade blogginlägg – och omvandla till ett e-postnyhetsbrev eller en kampanj. I e-postnyhetsbrevet kan du sammanfatta de viktigaste punkterna från blogginläggen, erbjuda nya intressanta infallsvinklar och länka till hela blogginlägget/blogginläggen på din webbplats. Denna metod kan öka trafiken till din blogg ytterligare och hålla kvar och engagera din publik.
4. Gör om blogginlägg till intresseväckande infografik
Sammanfatta huvudpunkterna och visualiseringarna från dina blogginlägg till attraktiva infografiker. Dela dem i sociala medier för att skapa uppmärksamhet och ge din publik lättillgänglig information i små doser.
Webinarer:
5. Omvandla webinar Q&A till informativa blogginlägg
Omvandla frågorna och svaren från webinaret och gör om dem till ett lättläst blogginlägg, eller en artikel, och optimera innehållet för sökmotorer. Denna metod gör det möjligt för dig att leverera värdefulla budskap till din publik och förstärka innehållets bredd på din blogg.
6. Omvandla webinarinspelningar till fängslande poddavsnitt
Ta dina webinarinspelningar och återanvänd dem som poddavsnitt. Extrahera ljudet, redigera vid behov och publicera på populära poddplattformar. På så sätt kan du nå en ny publik och förlänga livslängden på ditt värdefulla webinarinnehåll.
7. Återanvänd webinarer som on-demand-kurser
Dela upp webinarinspelningarna i moduler eller lektioner, plussa på innehållet med ytterligare effekter/information och erbjud dem som värdefulla onlinekurser via din webbplats eller din utbildningsplattform.
Guider:
8. Gör om instruktionsguider till underhållande instruktionsvideor
Omvandla detaljerade instruktionsguider eller pedagogiskt innehåll till intresseväckande instruktionsvideor. Demonstrera steg-för-steg-processer, dela tips och tricks och guida din publik visuellt. Plattformar som YouTube eller Vimeo är perfekta för att lagra och dela dessa videotutorials.
9. Omvandla guider till interaktiva e-learningmoduler
Gör om omfattande guider eller manualer till interaktiva e-learningmoduler. Konvertera innehållet till engagerande multimediakurser med frågesporter, interaktiva övningar och multimediainnehåll som videor eller ljudklipp. Denna teknik förbättrar inlärningsupplevelsen och gör komplex information lättare att förstå och därmed också lättare att ta till sig.
10. Gör guider till attraktivt tryckmaterial
Gör om dina guider eller ditt pedagogiska material till visuellt tilltalande tryckmaterial, såsom broschyrer eller häften. Sammanfatta informationen i ett attraktivt, visuellt format, inkludera bilder eller infografik och distribuera tryckmaterialen på mässor, evenemang eller genom direktutskick. Med denna metod engagerar du din offline-publik och ökar medvetenheten om ditt varumärke.
(Ta en titt på vårt ProPaper-paket för inspiration om hur man använder en tryckt (och interaktiv) broschyr.)
11. Använd sammanfattningar av guider för att skapa grafik för sociala medier
Sammanfatta de viktigaste budskapen eller tipsen från dina guider eller e-böcker och gör om dem till visuellt attraktiv grafik för sociala medier. Dela grafiken på dina sociala medieplattformar för att väcka intresse, öka trafiken till din webbplats och skapa nyfikenhet kring ditt kompletta innehåll.
12. Paketera guideinnehåll som e-postkampanjer
Dela upp din guide i en serie e-postmeddelanden, där varje meddelande fokuserar på ett specifikt ämne eller kapitel. Ge din publik värdefulla tips och vägled dem genom din expertis steg för steg. Denna smarta teknik för återanvändning vårdar potentiella kunder, bygger upp ett starkt förtroende och gör ditt varumärke mer attraktivt inom sin bransch.
Kundinnehåll
13. Omvandla kundrecensioner till lockande grafik för sociala medier
Upptäck din skattkammare av positiva kundrecensioner och ge dem nytt liv som effektfull grafik för sociala medier. Sprid de hjärtliga orden genom visuellt tilltalande bilder och skapa lockande ögongodis. Dela denna smarta grafik i dina sociala mediekanaler och upptäckt den effektiva kraften som de sociala bevisen har för att bygga ett starkt kundförtroende.
14. Omvandla FAQs för kunder till en hjälpsam chatbot
Använd strömmen av kundförfrågningar till att omvandla de vanligaste frågorna (FAQs) till en konversationsbaserad chatbot. Dra nytta av de fantastiska möjligheterna som AI-drivna plattformar erbjuder för att automatisera svar och erbjuda omedelbar support. Detta är en utmärkt lösning för att enkelt engagera användare, oavsett om de utforskar din webbplats eller interagerar med dina sociala mediekanaler.
Inlägg på sociala medier:
15. Skapa en månatlig sammanfattning av framgångsrika inlägg på sociala medier
Välj noggrant ut de mest engagerande inläggen från varje månad och förse dem med korta beskrivningar eller intressanta detaljer. Distribuera denna guldgruva av innehåll via e-post eller erbjud den som en nedladdningsbar PDF. Då får din publik chansen att ta del av de värdefulla pärlorna de kanske har missat, allt i ett snyggt paket.
16. Omvandla inlägg på sociala medier till dynamiska, animerade videor
Lyft din närvaro på sociala medier genom att ge liv åt en serie relaterade inlägg i form av animerade videor. Denna typ av videor kan fånga uppmärksamheten, förmedla information och ge din publik ett bestående intryck. Låt din kreativitet lysa och förvandla dina inlägg på sociala medier till en animerad berättelse.
Data och forskningsrapporter:
17. Lyft forskningsrapporter till intressanta webinarer
Ge liv åt dina viktigaste forskningsresultat genom att presentera dem i form av live- eller inspelade webinarer. Engagera dina tittare med värdefulla diskussioner, bjud in branschexperter att dela sina perspektiv och främja meningsfulla kontakter genom interaktiva fråge- och svarssessioner. Med denna metod kan du lyfta din tankeledarförmåga och fascinera publiken med värdefulla insikter och expertis.
18. Använd data för att skapa fängslande visualiseringar
Ge nytt liv åt innehåll som är datatungt, som forskningsresultat eller branschstatistik, genom att omvandla det till visuellt tilltalande infografik eller interaktiva datavisualiseringar. Upptäck den dolda potentialen i komplex information genom att göra den lättillgänglig och attraktiv. På så sätt gör du komplex data tillgänglig och intresseväckande för alla som söker kunskap.
E-postnyhetsbrev:
19. Förvandla e-postnyhetsbrev till en underhållande digital broschyr
Komplettera dina mest framgångsrika nyhetsbrev med ytterligare innehåll och skapa en ny produkt i form av en visuellt fängslande digital broschyr eller tidning. Distribuera detta digitala mästerverk till dina prenumeranter och potentiella kunder, visa upp din expertis och skapa en stark relation till ditt varumärke.
Proffstips: Ta den interaktiva broschyren till nästa nivå genom att omvandla den till en engagerande interaktiv broschyr. Detta kan göra underverk för att attrahera och fånga din målgrupp.
20. Omvandla nyhetsbrevsinnehåll till korta videotips
Välj ut nyckelbudskap och användbara tips från dina nyhetsbrev och presentera dem i ett kortfattat och visuellt tilltalande videoformat. Förstärk engagemanget genom att dela dessa videor på dina sociala medieplattformar eller bädda in dem direkt i dina nyhetsbrev. Med denna metod kan du använda visuell berättarteknik för att fånga uppmärksamheten och leverera ovärderliga budskap till din publik – i ett format de inte kan motstå.
Gör dig redo att ge liv åt ditt innehåll
Låt inte ditt hårda arbete vara förgäves – nu det är dags för ditt marknadsföringsmaterial att nå sin fulla potential och engagera publiken som aldrig förr.
Du sitter nu på en skattkammare av tekniker för att omvandla ditt innehåll till en kraftkälla för att fånga och intressera din publik. Så sätt i gång och ge saker och ting en ny twist – utan att behöva uppfinna hjulet på nytt.
Användbara tips som det här
Titta närmare på några av våra användbara tips och hitta inspiration till era marknadsföringsinsatser.
Få en framgångsrik rekrytering med hjälp av rekryteringsmaterial som sticker ut
På dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad är det viktigt att sticka ut från mängden och effektivt kommunicera din verksamhets värderingar, kultur och möjligheter för att attrahera topptalanger. Du måste kommunicera ditt budskap tydligt och konkret, samtidigt som du nämner de unika fördelar som gör din verksamhet till den bästa arbetsplatsen. En utmaning som inte är helt enkel! […]
Läs merSnabbguide: 7 digitala annonseringsmetoder som du vinner på att lägga till i din marknadsföringsstrategi
”Framtiden är digital!” har du säkert hört. Det begreppet vill vi omdefiniera – för framtiden är redan här! Om digitala marknadsföringsmetoder fortfarande bara utgör en liten del av din marknadsföringsstrategi har du halkat efter dina konkurrenter, eller kommer att göra det. Men var ska man börja? Ta en titt på några olika digitala annonseringsmetoder. Det […]
Läs merSå får du ut så mycket som möjligt av ditt content
Du lägger ner mycket tid på att skapa allt detta fantastiska content. Kanske skickar du ut det i ett nyhetsbrev och delar det på sociala medier (SoMe). Men sedan händer ingenting mer med det – någonsin. Vad händer om några av dina följare missade just detta episka innehåll? Eller om nyhetsbrevet skickades direkt i papperskorgen […]
Läs merHåll kontakten
Följ oss på LinkedIn för att hålla kontakten. Få värdefulla insikter som hjälper dig att ta er marknadsföring till nästa nivå. Och håll dig uppdaterad om nya karriärmöjligheter.