20 kreativa sätt att återanvända ditt marknadsföringsinnehåll för maximal effekt
Du behöver inte uppfinna hjulet på nytt. Omvandla i stället ditt innehåll genom nya format, inställningar, kanaler och storlekar för att få ut mesta möjliga av ditt redan nedlagda arbete. Men var börjar du? Ta en titt på dessa 20 kreativa sätt som hjälper dig att omforma ditt befintliga material till något nytt och spännande, […]
Läs merFå en framgångsrik rekrytering med hjälp av rekryteringsmaterial som sticker ut
På dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad är det viktigt att sticka ut från mängden och effektivt kommunicera din verksamhets värderingar, kultur och möjligheter för att attrahera topptalanger. Du måste kommunicera ditt budskap tydligt och konkret, samtidigt som du nämner de unika fördelar som gör din verksamhet till den bästa arbetsplatsen. En utmaning som inte är helt enkel! […]
Läs mer5 strategier för effektiv interaktiv marknadsföring
Hur sticker du ut från mängden när i princip alla kämpar om din målgrupps uppmärksamhet? Du vässar innehållet med interaktiv marknadsföring! Låt oss dyka ner i 5 interaktiva marknadsföringsmetoder som hjälper dig att nå dit du vill. 1. Gör användarupplevelsen personlig Lyft din webbplats – eller en landningssida – till nästa nivå. Genom att lägga […]
Läs merSnabbguide: 7 digitala annonseringsmetoder som du vinner på att lägga till i din marknadsföringsstrategi
”Framtiden är digital!” har du säkert hört. Det begreppet vill vi omdefiniera – för framtiden är redan här! Om digitala marknadsföringsmetoder fortfarande bara utgör en liten del av din marknadsföringsstrategi har du halkat efter dina konkurrenter, eller kommer att göra det. Men var ska man börja? Ta en titt på några olika digitala annonseringsmetoder. Det […]
Läs merStorytelling: Hur du får ditt innehåll att leva lyckligt i alla sina dagar
Är du trött på oinspirerande och tråkigt innehåll? Vi förstår det, det är vi också! Om du har slut på magiska idéer om hur du ska presentera ditt varumärkes värde eller en ny produkt, är det lättare att skippa den kreativa beskrivningen och bara få det överstökat. Det förstår vi också. Men – det finns […]
Läs merSå får du ut så mycket som möjligt av ditt content
Du lägger ner mycket tid på att skapa allt detta fantastiska content. Kanske skickar du ut det i ett nyhetsbrev och delar det på sociala medier (SoMe). Men sedan händer ingenting mer med det – någonsin. Vad händer om några av dina följare missade just detta episka innehåll? Eller om nyhetsbrevet skickades direkt i papperskorgen […]
Läs merSex mätvärden för video som du bör hålla ett öga på
Marknadsföringsvärlden förändras snabbt och det gäller även hur videor konsumeras. När människors förväntningar förändras ställs nya krav på ditt marknadsföringsarbete. Konsumenterna förlitar sig alltmer på videor av recensioner, uppackningar och produktdemonstrationer när de tar till sig ditt varumärke. Enligt forskning vänder sig 66% av alla konsumenter till videoinnehåll när de vill lära sig mer om ett […]
Läs merVarför video är ett perfekt format för marknadsföring
Statistiken för videomarknadsföringen talar sitt tydliga språk Även om video inte precis är något nytt på marknaden, är det allt fler som investerar i videoinnehåll. I den här artikeln kommer vi att presentera statistiken bakom detta fenomen och argumenten för att hänga på trenden. År 2021 tittade människor på i genomsnitt 16 timmar onlinevideo per vecka. […]
Läs mer