Referensprojekt

Bossgård Potatis – På uppdrag till en växande verksamhet

Läs vidare och upptäck hur vi hjälpte Bossgård potatis att stärka sitt familjeföretag genom tryckt kommunikationsmaterial som gjorde ett bestående intryck.

Företag
Bossgård Potatis
Kommunikationspaket
ProPaper – En interaktiv och en tryckt broschyr
Publiceringsdatum
December 2023

Med potatisen i hjärtat av familjeföretaget

Bossgård Potatis är ett familjeföretag som breder ut sig över 500 hektar i Kungsbro, Vreta Kloster. Sedan 1960-talet har de odlat potatis, men de odlar också jordgubbar, raps, vete och råg. Men hjärtat i verksamheten är potatisen – den tar upp 170 hektar och ger cirka 7 500 ton potatis varje år.

Gör intryck med ett professionellt kommunikationspaket

För att få verksamheten att växa ytterligare ville de utöka sin försäljning av potatis och jordgubbar genom att nå ut till inköpare i butiker och grossister.

Tidigare hade de inte använt sig av fysiskt material i kontakten med kunderna. Men nu ville de se om deras verksamhet skulle påverkas av att de delade ut fysiskt material till kunderna. Mer specifikt ville de ge kunderna något att minnas dem med.

Genom att samarbeta med JS Sverige fick de en tryckt och interaktiv broschyr som de kunde använda i marknadsföringssyfte. Broschyren innehåller en berättelse om deras verksamhet med fokus på deras kärnprodukt, potatisen, samt deras jordgubbsplockningsfält.

En växande verksamhet

När broschyrerna väl hade delats ut till säljarna visade sig effekten snabbt.
Säljarnas jobb underlättades av att de hade ett enkelt, attraktivt och kvalitativt material att prata med sina kunder om och en broschyr att lämna i kundens hand. De märkte också att när säsongen väl kom igång hade materialet gjort intryck.

Aldrig har de haft en så bra säsong. Antalet kunder ökade, både för grossist- och privatförsäljning, vilket ledde till ökad omsättning för verksamheten. Bossgård Potatis är fortfarande övertygade om att broschyren var avgörande för deras affärslyft, tack vare kommunikationspaketets tydliga och professionella karaktär.

Här kan du se hur den interaktiva broschyren blev: https://www.seebrochure.com/bossgardpotatis/DemoView

Ett bestående intryck och en växande verksamhet

Ökad försäljning

Genom att presentera sig själva och sina produkter på ett tydligt och enkelt sätt hade Bossgård Potatis sin bästa säsong någonsin och ökade sin grossist- och privatförsäljning.

Ett bestående intryck

Bossgård Potatis gjorde ett bestående intryck genom att dela ut fysiskt kvalitetsmaterial med tydlig information om sina produkter och sin verksamhet.

Försäljningen förenklad

Försäljningsprocessen underlättades för säljaren genom att man hade attraktivt kvalitetsmaterial för dialogen med kunderna och fysiskt material att ge till kunden.

Nyfiken på att veta mer?

Detta är bara ett av våra många kunduppdrag. Över 30 000 verksamheter från olika branscher drar nytta av våra kommunikationspaket årligen. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er att förstärka er berättelse?

Johan Söderman
Project Leader & Art Director – Team Leader

Liknande exempel

Ta en titt på några av våra liknande projekt för att se hur ni kan dra fördel av vårt interaktiva marknadsföringsmaterial.