Referensprojekt
Bossgård Potatis – På uppdrag till en växande verksamhet
Läs vidare och upptäck hur vi hjälpte Bossgård potatis att stärka sitt familjeföretag genom tryckt kommunikationsmaterial som gjorde ett bestående intryck.
Med potatisen i hjärtat av familjeföretaget
Bossgård Potatis är ett familjeföretag som breder ut sig över 500 hektar i Kungsbro, Vreta Kloster. Sedan 1960-talet har de odlat potatis, men de odlar också jordgubbar, raps, vete och råg. Men hjärtat i verksamheten är potatisen – den tar upp 170 hektar och ger cirka 7 500 ton potatis varje år.
Gör intryck med ett professionellt kommunikationspaket
För att få verksamheten att växa ytterligare ville de utöka sin försäljning av potatis och jordgubbar genom att nå ut till inköpare i butiker och grossister.
Tidigare hade de inte använt sig av fysiskt material i kontakten med kunderna. Men nu ville de se om deras verksamhet skulle påverkas av att de delade ut fysiskt material till kunderna. Mer specifikt ville de ge kunderna något att minnas dem med.
Genom att samarbeta med JS Sverige fick de en tryckt och interaktiv broschyr som de kunde använda i marknadsföringssyfte. Broschyren innehåller en berättelse om deras verksamhet med fokus på deras kärnprodukt, potatisen, samt deras jordgubbsplockningsfält.
En växande verksamhet
När broschyrerna väl hade delats ut till säljarna visade sig effekten snabbt.
Säljarnas jobb underlättades av att de hade ett enkelt, attraktivt och kvalitativt material att prata med sina kunder om och en broschyr att lämna i kundens hand. De märkte också att när säsongen väl kom igång hade materialet gjort intryck.
Aldrig har de haft en så bra säsong. Antalet kunder ökade, både för grossist- och privatförsäljning, vilket ledde till ökad omsättning för verksamheten. Bossgård Potatis är fortfarande övertygade om att broschyren var avgörande för deras affärslyft, tack vare kommunikationspaketets tydliga och professionella karaktär.
Här kan du se hur den interaktiva broschyren blev: https://www.seebrochure.com/bossgardpotatis/DemoView
Ett bestående intryck och en växande verksamhet
Ökad försäljning
Genom att presentera sig själva och sina produkter på ett tydligt och enkelt sätt hade Bossgård Potatis sin bästa säsong någonsin och ökade sin grossist- och privatförsäljning.
Ett bestående intryck
Bossgård Potatis gjorde ett bestående intryck genom att dela ut fysiskt kvalitetsmaterial med tydlig information om sina produkter och sin verksamhet.
Försäljningen förenklad
Försäljningsprocessen underlättades för säljaren genom att man hade attraktivt kvalitetsmaterial för dialogen med kunderna och fysiskt material att ge till kunden.
Nyfiken på att veta mer?
Detta är bara ett av våra många kunduppdrag. Över 30 000 verksamheter från olika branscher drar nytta av våra kommunikationspaket årligen. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er att förstärka er berättelse?
Liknande exempel
Ta en titt på några av våra liknande projekt för att se hur ni kan dra fördel av vårt interaktiva marknadsföringsmaterial.