Referensprojekt

Håbohus – Ett hem för gemenskap

Hur hyr man ut något innan det ens har byggts? Upptäck hur Håbohus framgångsrikt marknadsförde sitt företag och hyrde ut alla sina splitternya lägenheter. 

Företag
Håbohus
Hemsida
habohus.se
Kommunikationspaket
ProPaper – En interaktiv och en tryckt broschyr
Publiceringsdatum
Juli 2021/Augusti 2023

Vem är Håbohus?

Håbohus är ett bostadsbolag som ägs av Håbo kommun och som hyr ut cirka 1.500 lägenheter i närområdet. För Håbohus är det viktigt att deras hyresgäster känner sig trygga och trivs i sitt hem. Genom att arbeta tillsammans med sina hyresgäster strävar de efter att säkerställa en bra boendemiljö för alla.

Under 2021 arbetade Håbohus med ett nybyggnadsprojekt som omfattade nya lägenheter, en vårdcentral, en pizzeria och en livsmedelsbutik, och behövde nå ut med information till potentiella hyresgäster. Samtidigt ville de öka exponeringen av sitt företag. Det fanns bara ett problem – de lägenheter som de ville hyra ut hade inte byggts än!

Bygga relationer

Eftersom lägenheterna inte var klara ännu kunde potentiella hyresgäster inte se de olika lägenheterna. För att lösa detta problem samarbetade de med JS Sverige, som de har haft ett starkt samarbete med i flera år.

JS Sverige skapade en tryckt och en interaktiv onlinebroschyr med innehåll som var noga anpassat till potentiella hyresgäster för att ge dem en översikt över projektet. Broschyren innehöll information, ritningar och svar på vanliga frågor som potentiella hyresgäster kunde tänkas ha.

Att nå sina mål

I början använde Håbohus mest tryckta broschyrer, som delades ut vid evenemang och mässor. Men så småningom började de använda den interaktiva broschyren i sin onlinekommunikation och i sina autosignaturer.

Broschyren gjorde det lättare för Håbohus att marknadsföra de nya lägenheterna och enligt Håbohus gjorde broschyren det möjligt för dem att hyra ut alla lägenheter. Dessutom fungerade broschyren som ett bra verktyg för att svara på vanliga frågor, vilket sparade Håbohus mycket tid.

Det viktigaste målet för Håbohus var att hyra ut alla lägenheter, men broschyren har också bidragit till att öka kännedomen om företaget i kommunen.

Tack vare det framgångsrika samarbetet beslutade Håbohus att samarbeta med JS Sverige igen 2023, för att bygga vidare på den medvetenhet som de redan hade uppnått i samhället.  Den här gången fokuserade broschyren på hyresgästerna i de nya lägenheterna och deras liv i sin nya omgivning.

Se broschyren om Håbohus och hyresgästerna här: https://www.seebrochure.com/Habohus_23/DemoView

Attrahera hyresgäster och öka exponeringen

Uthyrning av samtliga lägenheter

Broschyren innehöll information och ritningar som hjälpte potentiella hyresgäster att bestämma sig för att hyra lägenheterna.

Ökad medvetenhet

Kvalitetsmaterialet ökade kännedomen om bolaget bland kommuninvånarna.

Tydlig information

Tydlig och professionell kommunikation gav svar på typiska frågor, vilket sparade tid för Håbohus.

Nyfiken på att veta mer?

Detta är bara ett av våra många kunduppdrag. Över 30 000 verksamheter från olika branscher drar nytta av våra kommunikationspaket årligen. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er att förstärka er berättelse?

Johan Söderman
Project Leader & Art Director – Team Leader

Liknande exempel

Ta en titt på några av våra liknande projekt för att se hur ni kan dra fördel av vårt interaktiva marknadsföringsmaterial.