Referensprojekt
LKP – skapar enkla och miljösmarta parkeringar nära dig
Lunds kommuns Parkerings AB (LKP) valde ett interaktivt kommunikationspaket för att sprida information och kunskap om hur LKP arbetar med miljösmarta, nära och enkla parkeringslösningar för bilister inom Lunds kommun.
Ett av framtidens grönaste parkeringsbolag
LKP är ett parkeringsbolag i Lund med ett 30-tal medarbetare. Deras uppgift är att övervaka parkeringarna på tomt- och gatumark, samtidigt som de tillgodoser behovet av parkeringsmöjligheter i Lund som främjar stadsutveckling och miljö.
Framtidsvisionen för LKP är att bli Sveriges grönaste parkeringsbolag. De arbetar därför aktivt med att hitta både fler och nya lösningar för sitt hållbarhetsarbete och innovativa parkeringslösningar för sina kunder.
Ett steg närmare målet
För att LKP ska uppnå sitt mål med att bli Sveriges grönaste parkeringsbolag lägger de stor vikt vid placeringen av sina mobilitetshus. Med ett starkt personligt engagemang arbetar de för att hitta de perfekta parkeringslösningarna som gynnar både miljö, stadskärnan och sina kunder. För att informera bilister och kunder om sitt arbete valde de att använda sig av digitala, miljövänliga och effektiva kommunikationskanaler.
Samlat kommunikationspaket
Nu har LKP ett samlat kommunikationspaket som de kan använda för att nå ut till sina kunder på ett professionellt och effektivt sätt. Dessutom är det miljövänligt då det består av en digital, interaktiv broschyr, en professionell film samt en SoMe-video. LKP valde att lägga till en mindre upplaga tryckta broschyrer som kan användas för den målgrupp som inte är lika digital.
Vi har under åren fått den fina förmånen att hjälpa LKP att ta fram aktuellt marknadsföringsmaterial, och nu även en film som kan användas i digitala kanaler. Den interaktiva broschyren är enkel och smidig att dela både som företagspresentation och för att informera om hur de arbetar med att bli Sveriges grönaste parkeringsbolag.
Den professionella filmen är vår tids snabbast växande marknadsföringsmedia eftersom människor tillbringar alltmer tid på webbplatser och i olika sociala medier. Genom att marknadsföra sig via film kan LKP skapa en personlig relation med sin målgrupp samtidigt som de kan förmedla mer information på ett kreativt och enkelt sätt.
Mer information om fördelarna med JS ProFilm får du om du klickar här.
Full fokus på miljösmarta lösningar
Professionellt marknadsföringsmaterial
De har nu ett professionellt marknadsföringsmaterial som de delar på sin hemsida och i sina sociala mediekanaler.
Tydlig struktur
Det fanns en bra och tydlig struktur under hela projektets gång.
Bra input
Vår projektledare var väl insatt i LKP och kunde ge oss bra input när det kom till innehåll och videoproduktion.
Enkelt att sprida information och kunskap
Samarbetet mellan LKP och JS Sverige har gjort det möjligt för LKP att på ett enkelt, lättillgängligt och smidigt sätt sprida både kunskap och information om hur de idag arbetar mot att bli Sveriges grönaste parkeringsbolag. Genom de olika delarna i kommunikationspaketet kan de nå ut till sin målgrupp via den kanal som passar dem bäst.
Den tryckta broschyren, som de valde att lägga till, har de på sitt kontor och delar ut till de kunder som har behov av den. Den professionella filmen sprider de flitigt via sina sociala kanaler, likväl som den digitala interaktiva broschyren.
Ta gärna en närmare titt i LKP:s broschyr med integrerad film här.
Nyfiken på att veta mer?
Detta är bara ett av våra många kunduppdrag. Över 30 000 verksamheter från olika branscher drar nytta av våra kommunikationspaket årligen. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er att förstärka er berättelse?
Liknande exempel
Ta en titt på några av våra liknande projekt för att se hur ni kan dra fördel av vårt interaktiva marknadsföringsmaterial.